Telefonski marketing imenujemo tudi trženje po telefonu. Takšno področje dela si vedno bolj utira svojo pot, pri čemer pa je treba nujno poudariti, da je telefonska komunikacija na sploh precej bolj zahtevna od tiste iz oči v oči. Sogovornika namreč ne vidimo, prav tako ne vidimo njegovega vedenja, čustvenih izrazov ter še drugih mnogih dejavnikov, ki so pomembni za celostno sporazumevanje.
Glavni namen, ki ga ima telefonski marketing, je omogočanje najcenejše, učinkovite, ekonomične ter ne nazadnje še trajne obdelave cilje skupine. S tem je zagotovljena prednost pred konkurenco. Največja umetnost tega področja pa je zagotovo nenehno vživljanje telefonskega svetovalca oziroma prodajalca v vlogo kupca, prav tako v njegove želje, potrebe in interese.
Delovni dan na področju telefonskega marketinga
Na podlagi že omenjenega telefonski marketing zagotovo ni tako preprosto opravljati. Tudi delovni dan je precej pester oziroma barvit. Na začetku dela je potrebna posebna vrsta ogrevanja: zbiranje informacij za spoznavanje izdelka ter pogojev za prodajo, prav tako je potrebno spoznavanje podatkov potencialnih kupcev. Nato se pripravi telefonski skript-scenarij za pogovor.
Prodajalec po telefonu mora prav tako pripraviti vso potrebno dokumentacijo za pisanje naročil, dogovorov, opomb ter podatkov o kupcih. Nato je treba pripraviti še dokumentacijo za administrativni zaključek prodaje ter to oddati ustreznim službam. Pripravi se še propagandno gradivo za pošiljanje po pošti. Za svojo evidenco pa mora zaposleni na telefonskem marketingu izpisati še podatke in opombe o kupcih pa tudi tistih, ki se niso odločili za nakup.
Delovni pripomočki telefonskega marketinga
Za telefonski marketing se najprej potrebuje nekaj najbolj osnovnih pripomočkov, kot so običajni ali pa telefon s slušalkami z mikrofonom. Posodobitev klicnih centrov pa zagotovo predstavlja računalnik, ki sam kliče telefonske številke.
Če telefonski marketing še ne omogoča računalniške opreme, se vse izpisuje ročno, zato je nujno potrebno pisalo, notes, računalo, ustrezni administrativni dokumenti, katalog in ne nazadnje seveda še naslovi potencialnih kupcev.